Warsztaty Design Thinking
W dniach 13.09.2018 – 16.09.2018 w ramach Projektu nr. POWR.03.05.00-00-Z114/17-00 pt. „Zintegrowany Program Rozwoju Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania” odbędą WARSZTATY DESIGN THINKING – szkolenie, którego celem jest podniesienie kompetencji.
Design thinking to metodyka, która w ostatnich latach jest coraz częściej wykorzystywana przez organizacje różnego szczebla w procesie tworzenia innowacyjnych projektów. Warsztaty są oparte o Model Double Diamond (twórca: Design Council UK) w 4 fazach tworzenia innowacji: odkrywanie, definiowanie, tworzenie, dostarczanie. Uczestnik warsztatów przejdzie przez każdą z faz, tworząc finalne rozwiązanie w formie prototypu (fizyczna forma – offline lub digital) przedstawionego grupie i przedstawicielom jury.
Podczas warsztatów trenerzy-facylitatorzy, doświadczeni konsultanci z firmy Socjomania stosują szereg narzędzi przedstawiających kreatywne metody identyfikowania problemów – wyzwań projektowych, generowania pomysłów, customer journey (ścieżek użytkownika) oraz atrakcyjne warsztaty z prototypowania za pomocą narzędzi digital (aplikacje mobilne, mockupy, etnografia mobilna). Uczestnik zostanie postawiony przed kilkoma wyzwaniami, a podczas pracy grupowej będzie miał okazję nauczyć się różnorodnych, nowoczesnych form komunikacji.
„Zakochaj się w problemie – nie w rozwiązaniu!” Takie podejście przedstawia metodyka design thinking. To dzięki takiej taktyce na rynku pojawiają się m.in. nowe projekty i inicjatywy marek takich jak Google, Lego, Walt Disney, Ikea (przykład: Ikea Lublin), Nokia, Nivea i wiele innych.
Korzyści uczestniczenia w warsztacie
Uczestnicy po warsztacie:
• zdobędą użyteczną wiedzę oraz praktyczne umiejętności pozwalające im prowadzić wysokiej jakości
• procesy tworzenia innowacyjnych usług i produktów
• nauczą się wykorzystania kreatywnych i strategicznych narzędzi komunikacji nowych marek i usług
• wzbogacą swoją znajomość narzędzi badawczych, analitycznych, komunikacyjnych i prototypowania w kontekście tworzenia innowacji
• podniosą efektywność pracy zespołów i swoje umiejętności komunikacyjne
Warsztaty przygotowują do pracy:
• w zespołach komunikacji, strategii, marketingu
• w działach IT współpracujących z project i product managerami
• na stanowiskach brand i junior brand managerów
• na stanowiskach liderów zmiany w organizacjach, działach innowacji,
• projektowania usług, UX
Zapraszamy do poznania metodyki i nauki nowoczesnego podejścia do tworzenia innowacyjnych usług i produktów.
Poznaj główne trenerki projektu:
Katarzyna: https://www.linkedin.com/in/mlynarczykkatarzyna/
Martyna: https://www.linkedin.com/in/martynatarnawska/
Przebieg warsztatów
Dzień I
Czas Temat
9.00 – 9.20 Ogłoszenie wyzwania projektu innowacji dla uczestników w formie interaktywnej zagadki
9.20 – 10.30 Warsztaty wprowadzające w kulturę pracy w metodyce design thinking, wyjaśnienie pojęć, organizacja podzespołów (formuła kafeteryjna)
10.30 -11.00 4 fazy tworzenia innowacji: odkrywanie, definiowanie, tworzenie, dostarczanie
11.00 – 13.00 Faza odkrywania: Definiowanie problemów związanych z wyzwaniem, formułowanie grup projektowych (ćwiczenie komunikacyjne Benny Hill sorting)
13.00 – 14.00 Lunch
14.00 – 14.30 Faza definiowania: Praca grupowa – organizacja, przygotowanie i wybór narzędzi pracy (specjalny pakiet narzędziowy dla każdego z uczestników)
14.30 -15.30 Przedstawienie pierwszych wyników prac w grupach, I sesja feedbackowa
15.30 – 16.00 Ćwiczenie komunikacyjne – rozwój kompetencji interpersonalnych, umiejętność pracy w zespole i przygotowanie do dnia II
Dzień II
Czas Temat
9.00 – 9.15 Odprawa zespołów: przygotowanie do kolejnych faz design thinking, przedstawienie szablonu prezentacji projektu
9.15-10.00 Pokaz inspiracyjnych przykładów działalności firm wykorzystujących metodykę design thinking
10.00 – 13.00 Faza definicji i empatyzacji: Research/Badania – wybrane formy generowania danych do ogłoszonego wyzwania (przykłady metod badań online i offline)
11.30 – 15.30 Faza definicji : Określenie person, mapa empatii, customer journey (mapa ścieżki odbiorcy pomysłu innowacji)
13.00 – 14.00 Lunch
11.30 – 15.30 Faza definicji : Określenie person, mapa empatii, customer journey (mapa ścieżki odbiorcy pomysłu innowacji) cd.
15.30 – 16.00 Czas na tworzenie prezentacji projektu
Dzień III
Czas Temat
9.00 – 9.15 Odprawa zespołów: przygotowanie do kolejnych faz design thinking, możliwość uzyskania feedbacku od grup (prezentacje projektowe, wyniki prac)
09.15 – 10.00 Ćwiczenie integracyjne (cała grupa)
10.00 – 11.30 Faza definicji: Wywiady terenowe dla walidacji podjętych założeń (praca grupowa)
11.30 – 13.00 Faza tworzenia: Ideacja – generowanie rozwiązań – przedstawienie 4 sposobów ideacji (techniki burzy mózgów) i wybór metody przez grupy
13.00 – 14.00 Lunch
14.00 – 15.30 Faza tworzenia: Prototypowanie – prototypy rozwiązań
15.30 – 16.00 Czas na tworzenie prezentacji projektu
Dzień IV
Czas Temat
9.00 – 9.30 Podsumowanie projektu, wskazówki dotyczące finalnych prezentacji
9.30 – 10.00 Czas na dopracowanie prezentacji projektu
10.15 – 13.00 Prezentacje projektów wraz z oceną, program grywalizacji, nagrody dla uczestników
13.00 -14.00 Lunch
14.00 – 16.00 Podsumowanie projektu, wskazówki dalszego wdrażania pomysłów innowacji, oficjalna gala zamknięcia Szkoły Letniej
Wyjazd na warsztaty planowany jest na czwartek, 13.09.2018 około godziny 6.40 z dworca Warszawa Centralna, a powrót w niedzielę 16.09.2018 około 18.00. Projekt pokrywa następujące koszty związane z uczestnictwem w wizycie studyjnej:
• Transport do Krakowa i powrót do Warszawy.
• 3 noclegi w hotelu ze śniadaniami
• 4 obiady + przerwy kawowe
• ubezpieczenie NNW