Warsztat Metodyki zbierania wymagań i prowadzenia projektu Event Storming i SCRUM – na przykładzie systemu składania zamówień II edycja 23.04.2020
W dniu 23.04.2020 w ramach Projektu nr. POWR.03.05.00-00-Z114/17-00 pt. „Zintegrowany Program Rozwoju Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania” odbędą się zajęcia warsztatowe Metodyki zbierania wymagań i prowadzenia projektu Event Storming i SCRUM – na przykładzie systemu składania zamówień II edycja. Zajęcia realizowane będą zdalnie poprzez MS Teams w godzinach 14:00 – 20:15.
Aby wziąć udział w warsztatach należy zalogować się do Uczelnianego Banku Informacji (UBI), a następnie przesłać formularz zgłoszeniowy (zakładka: ZAPISY ON-LINE > zakładka: Kursy, szkolenia i certyfikaty > wybieramy: Wizyty studyjne, praktyki i szkolenia). Ilość miejsc jest ograniczona jedynie do 12 osób!
UWAGA: ze względu na ograniczone możliwości osobistego podpisywania dokumentów zapisanie się na warsztat oznacza Państwa zgodę na przekazanie prowadzącemu Państwa danych osobowych (Imię, Nazwisko, mail).
O prowadzącym
Prowadzącym warsztat będzie Szymon Kondratowicz. Pracuje jako programista i lider techniczny od 2010 roku. Uczestniczył w wielu projektach zarówno dla klientów polskich jak i zagranicznych. Stos technologii i podejść, który w nich używał był i jest bardzo szeroki. W wielkim skrócie to Uniwersum .NET ‘a, C#, SQL Server i frameworki web-owe, oraz dobre praktyki z architektury, design’u kodu i realizacji projektu. Zajmuje się również rekrutacją programistów do pracy. Stara się nieustannie rozwijać w przydatnych zawodowo obszarach. Dla Ciebie okazją do rozwoju może być ten właśnie warsztat.
Opis i cel warsztatu
Podczas kursu zostanie przedstawiony bardzo istotny proces odkrywania domeny systemu i odkrywania wymagań, których oczekuje w budowanym systemie klient. Zrealizowane to będzie podczas warsztatu Event Storming z klientem. Tak zebrane wymagania będą wsadem do projektu, który będzie zarządzany w procesie SCRUM w narzędziu Azure DeveOps. Po zrealizowanym warsztacie udostępniona zostanie prezentacja, która może być podstawą do zbierania wymagań i realizacji systemu w przyszłości. Przekazane umiejętności przedstawiają w uporządkowany sposób zbieranie wymagań wspólnie z klientem, za pomocą nowoczesnej techniki Event Stormingu. Technika ta w sposób graficzny (zgodnie z zasadą, że obraz wart jest więcej niż tysiąc słów) porządkuje nam wymagania. Pozwala znaleźć najważniejsze, kluczowe miejsca systemu i pomaga uniknąć start finansowych w późniejszej fazie projektu. Druga część warsztatu pokazuje standard w branży – metodykę SCRUM na, przykładzie narzędzia Azure DeveOps. Zyskujesz więc umiejętności wymagane na rynku pracy podparte doświadczeniem i dobrymi praktykami. Umiejętności te wykorzystują w branży Analitycy, Managerowi, Scrum Masterzy, Testerzy Software Developerzy
Przebieg warsztatu
- Prezentacja krok po kroku odkrywania wymagań w procesie Event Stormingu. Zarządzanie projektem za pomocą metodyki SCRUM w narzędziu Azure DeveOps. Wszystko na przykładzie rzeczywistej domeny systemu zarządzania zamówieniami. Na koniec tej części przedstawione zostanie ćwiczenie do realizacji (4 x 45min, 2 przerwy).
- Ćwiczenia – praca własna, lub w grupie. Pod opieką prowadzącego (2 x 45 min, 1 przerwa)
- Prezentacja rozwiązania przez studentów, dyskusja, omówienie problemów (45 min)
- Prezentacja rzeczywistego rozwiązania, dyskusja (45 min)
Wszystko co potrzebne
- Aplikacja Microsoft Teams
- Konto w narzędziu https://miro.com/
- Konto na Azure jest opcjonalne
Moduły
Pomiędzy modułami lub co 45 minut przewidziane są krótkie przerwy. Podany czas ma charakter orientacyjny i może zostać dostosowany do preferencji uczestników.
(1) Prezentacja krok po kroku odkrywania wymagań w procesie Event Stormingu.Zarządzanie projektem za pomocą metodyki SCRUM w narzędziu Azure DeveOps.Wszystko na przykładzie rzeczywistej domeny systemu zarządzania zamówieniami. Na koniec tej części przedstawione zostanie ćwiczenie do realizacji | Podczas tej części poznamy:– Technikę Event Storming i jej3 fazy Big Picture, ProcessLevel, Design Level– Założenia SCRUM’a– Realizacja SCRUM’a wAzureDevops | 4x 45min, 2 przerwy |
2) Ćwiczenia – praca własna, lub w grupie. Pod opieką prowadzącego. | Podczas tej części Studencizrealizują zadanie polegającena warsztacie Event StormingBig Picture, na podstawiezdefiniowanych wymagań.Zespół podzielony zostanie nagrupki z przypisanymi rolami wgrupie. | 2x 45 min, 1 przerwa |
(3) Prezentacja rozwiązania przez studentów, dyskusja, omówienie problemów | W tej części prowadzący będzie moderatorem prezentacji | 45 min |
(4) Prezentacja rzeczywistegorozwiązania, dyskusja | Podczas tej części, opróczpokazania rozwiązania zadaniaz chęcią odpowiem na pytaniazwiązane z branżą i codziennejpracy programisty. Jak wyglądaproces rekrutacji, z jakim zadaniami na co dzień sięmierzymy i dlaczego jest tonaprawdę ciekawy zawód. | 45 min |