Newelska 6, 01-447 Warszawa
22 3486-531
rozwoj@wit.edu.pl

Rekrutacja

Zintegrowany Program Rozwoju WSISIZ

W marcu 2019 r. w ramach Projektu nr. POWR.03.05.00-00-Z114/17-00  pt. „Zintegrowany Program Rozwoju Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania” odbędą się szkolenia w ramach ścieżek:

  • Certyfikowany administrator Windows – 10 miejsc
  • Certyfikowany specjalista BI – 10 miejsc

Ścieżka Certyfikowany administrator Windows obejmuje szkolenia:

  • MS 20740 Instalacja i konfiguracja Windows Serwer 2016, certyfikat Microsoft – 4.03.2019-8.03.2019, godz 8.00-15:00
  • W 412201 (akredytowana przez MS kastomizacja MS 20741 i MS 20742) Administrowanie Windows Serwer 2016, certyfikat Microsoft – 11.03.2019-15.03.2019, godz 8.00-15:00.

Ścieżka Certyfikowany specjalista BI:

  • MS 55164 Analiza wielowymiarowa z PowerPivot i raportowanie przy pomocy PowerView – 25.03.2019-26.03.2019, godz 8.00-15:00
  • MS 20463 Implementacja hurtowni danych za pomocą MS SQL Serwer, certyfikat Microsoft – 18.03.2019-22.03.2019, godz 8.00-15:00. Szkolenie wymaga podstaw wiedzy na temat baz danych, a w szczególności MS-SQL.

Terminy egzaminów certyfikujących zostaną podane niebawem. Koszty szkoleń i egzaminów pokrywane są ze środków projektu.

Każda z obu ścieżek stanowi integralną całość. Zatem nie ma możliwości wzięcia udziału jedynie w wybranym szkoleniu. Jeżeli uczestnik ścieżki nie zrealizuje wszystkich elementów składowych, to będzie obciążony koniecznością zwrotu poniesionych przez uczelnię kosztów nie zrealizowanych przez niego szkoleń.

Aby wziąć udział w warsztatach należy zalogować się do Uczelnianego Banku Informacji (UBI), a następnie przesłać formularz zgłoszeniowy (zakładka: ZAPISY ON-LINE > zakładka: Kursy, szkolenia i certyfikaty > wybieramy: Szkolenia. Zapisy trwają do  27.01.2019 r.

W dniach 21.02.2019 – 24.02.2019 w ramach Projektu nr. POWR.03.05.00-00-Z114/17-00  pt. „Zintegrowany Program Rozwoju Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania” odbędą WARSZTATY DESIGN THINKING.

Design thinking to metodyka, która w ostatnich latach jest coraz częściej wykorzystywana przez organizacje różnego szczebla w procesie tworzenia innowacyjnych projektów. Warsztaty są oparte o Model Double Diamond (twórca: Design Council UK) w 4 fazach tworzenia innowacji: odkrywanie, definiowanie, tworzenie, dostarczanie. Uczestnik warsztatów przejdzie przez każdą z faz, tworząc finalne rozwiązanie w formie prototypu (fizyczna forma – offline lub digital) przedstawionego grupie i przedstawicielom jury.

Podczas warsztatów trenerzy-facylitatorzy, doświadczeni konsultanci z firmy Socjomania stosują szereg narzędzi przedstawiających kreatywne metody identyfikowania problemów – wyzwań projektowych, generowania pomysłów, customer journey (ścieżek użytkownika) oraz atrakcyjne warsztaty z prototypowania za pomocą narzędzi digital (aplikacje mobilne, mockupy, etnografia mobilna). Uczestnik zostanie postawiony przed kilkoma wyzwaniami, a podczas pracy grupowej będzie miał okazję nauczyć się różnorodnych, nowoczesnych form komunikacji.

„Zakochaj się w problemie – nie w rozwiązaniu!” Takie podejście przedstawia metodyka design thinking. To dzięki takiej taktyce na rynku pojawiają się m.in. nowe projekty i inicjatywy marek takich jak Google, Lego, Walt Disney, Ikea (przykład: Ikea Lublin), Nokia, Nivea i wiele innych.
Korzyści uczestniczenia w warsztacie

Uczestnicy po warsztacie:

  • zdobędą użyteczną wiedzę oraz praktyczne umiejętności pozwalające im prowadzić wysokiej jakości
  • procesy tworzenia innowacyjnych usług i produktów
  • nauczą się wykorzystania kreatywnych i strategicznych narzędzi komunikacji nowych marek i usług
  • wzbogacą swoją znajomość narzędzi badawczych, analitycznych, komunikacyjnych i prototypowania w kontekście tworzenia innowacji
  • podniosą efektywność pracy zespołów i swoje umiejętności komunikacyjne

Warsztaty przygotowują do pracy:

  • w zespołach komunikacji, strategii, marketingu
  • w działach IT współpracujących z project i product managerami
  • na stanowiskach brand i junior brand managerów
  • na stanowiskach liderów zmiany w organizacjach, działach innowacji,
    projektowania usług, UX

Zapraszamy do poznania metodyki i nauki nowoczesnego podejścia do tworzenia innowacyjnych usług i produktów.

Wyjazd na warsztaty do Krakowa planowany jest na czwartek,  21.02.2019 pociągiem z dworca Warszawa Centralna , a powrót w niedzielę 24.02.2019 około 18.00. Projekt pokrywa następujące koszty związane z uczestnictwem w wizycie studyjnej:

  • Transport do ośrodka konferencyjnego w Krakowie i powrót do Warszawy
  • 3 noclegi w ośrodku konferencyjnym ze śniadaniami
  • 4 obiady + przerwy kawowe
  • ubezpieczenie NNW

Aby wziąć udział w warsztatach należy zalogować się do Uczelnianego Banku Informacji (UBI), a następnie przesłać formularz zgłoszeniowy(zakładka: ZAPISY ON-LINE > zakładka: Kursy, szkolenia i certyfikaty > wybieramy: Wizyty studyjne, praktyki i szkolenia). Ilość miejsc jest ograniczona jedynie do 20 osób!

Rejestrować się mogą studenci ostatnich czterech semestrów studiów wszystkich kierunków WIT. O zakwalifikowaniu na wizytę będzie decydowała Komisja Kwalifikacyjna.

Proszę o rozważne zapisywanie się. Uczelnia dokonuje zakupu biletów kolejowych i rezerwacji hotelu z miesięcznym wyprzedzeniem. Rezygnacja z uczestnictwa w warsztatach przy braku możliwości znalezienia na zwolnione miejsce osoby rezerwowej może oznaczać konieczność zwrotu dotychczas poniesionych przez Uczelnię kosztów.

Na przełomie października i listopada w ramach Projektu nr. POWR.03.05.00-00-Z114/17-00  pt. „Zintegrowany Program Rozwoju Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania” odbędą się szkolenia w ramach ścieżek:

  • Certyfikowany menedżer serwisu – 14 miejsc
  • Certyfikowany menedżer projektów – 25 miejsc

Ścieżka Certyfikowany menedżer serwisu obejmuje:

  • Szkolenie ITIL FOUNDATION – 27-28.10.2018, godz. 13.30-20.15
  • Szkolenie ITIL PRACTITIONER – 5-6.11.2018, godz. 8.15-15.00
  • Symulacyjna gra decyzyjna – 7.11.2018, godz. 8.15-15.00

Egzaminy certyfikujące dla tej ścieżki odbędą się:

  • ITIL FOUNDATION – 30.10.2018 godz. 16.30
  • ITIL PRACTITIONER – 12.11.2018 godz. 17.00

Ścieżka Certyfikowany menedżer projektów obejmuje:

  • Szkolenie PRINCE2 2017 FOUNDATION – 27-28.10.2018, godz. 13.30 – 20.15
  • Szkolenie AGILE FOUNDATION – 5-6.11.2018, godz. 8.15-15.00
  • Symulacyjna gra decyzyjna – 7.11.2018, godz. 8.15-15.00

Egzaminy certyfikujące dla tej ścieżki odbędą się:

  • PRINCE 2 FOUNDATION – 30.10.2018 godz. 18.00
  • AGILE FOUNDATION – 7.11.2018 po zakończeniu gry symulacyjnej.

Każda z obu ścieżek stanowi integralną całość. Zatem nie ma możliwości wzięcia udziału jedynie w wybranym szkoleniu. Jeżeli uczestnik ścieżki nie zrealizuje wszystkich elementów składowych, to będzie obciążony koniecznością zwrotu poniesionych przez uczelnię kosztów nie zrealizowanych przez niego szkoleń.

Aby wziąć udział w warsztatach należy zalogować się do Uczelnianego Banku Informacji (UBI), a następnie przesłać formularz zgłoszeniowy (zakładka: ZAPISY ON-LINE > zakładka: Kursy, szkolenia i certyfikaty > wybieramy: Szkolenia

Na przełomie listopada i grudnia 2018 r. w ramach Projektu nr. POWR.03.05.00-00-Z114/17-00  pt. „Zintegrowany Program Rozwoju Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania” odbędą się szkolenia w ramach ścieżek:

  • Certyfikowany administrator Windows – 10 miejsc
  • Certyfikowany specjalista BI – 10 miejsc

Ścieżka Certyfikowany administrator Windows obejmuje szkolenia:

  • MS 20740 Instalacja i konfiguracja Windows Serwer 2016, certyfikat Microsoft – 3.12.2108-7.12.2018, godz 8.00-15:00
  • W 412201 (akredytowana przez MS kastomizacja MS 20741 i MS 20742) Administrowanie Windows Serwer 2016, certyfikat Microsoft – 17.12.2018-21.12.2018, godz 8.00-15:00.

Ścieżka Certyfikowany specjalista BI:

  • MS 55164 Analiza wielowymiarowa z PowerPivot i raportowanie przy pomocy PowerView – 29.11.2018-30.11.2018, godz 8.00-15:00
  • MS 20463 Implementacja hurtowni danych za pomocą MS SQL Serwer, certyfikat Microsoft – 10.12.2018-14.12.2018, godz 8.00-15:00

Terminy egzaminów certyfikujących zostaną podane niebawem. Koszty szkoleń i egzaminów pokrywane są ze środków projektu.

Każda z obu ścieżek stanowi integralną całość. Zatem nie ma możliwości wzięcia udziału jedynie w wybranym szkoleniu. Jeżeli uczestnik ścieżki nie zrealizuje wszystkich elementów składowych, to będzie obciążony koniecznością zwrotu poniesionych przez uczelnię kosztów nie zrealizowanych przez niego szkoleń.

Aby wziąć udział w warsztatach należy zalogować się do Uczelnianego Banku Informacji (UBI), a następnie przesłać formularz zgłoszeniowy (zakładka: ZAPISY ON-LINE > zakładka: Kursy, szkolenia i certyfikaty > wybieramy: Szkolenia. Rekrutacja rusza 14.11.2018 r.

 a

W dniach 21.11.2018 -23.11.2018 w ramach Projektu nr. POWR.03.05.00-00-Z114/17-00  pt. „Zintegrowany Program Rozwoju Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania” odbędzie się druga edycja wizyty studyjnej studentów WIT w firmie IBPM S.A. w Gdyni. IBPM  S.A. jest zespołem ponad 50 doświadczonych analityków, architektów i projektantów realizujących projekty w oparciu o systemy BPM&ODM, ESB, ECM, BI&BigData. Firma posiada status Partnera IBM poziom Gold.

Program wizyty obejmuje prezentację działalności firmy oraz warsztaty dla studentów realizowane przez doświadczonych przedstawicieli firmy.
Planowany harmonogram i tematyka zajęć wygląda następująco:

22.11.2018 (9.00-17.00) – wykłady i warsztaty

  • Prezentacja firmy – Kim jesteśmy, czym się zajmujemy Nasze doświadczenie Agile vs inne metodyki. Specyfika klientów z jakimi pracujemy
  • Nie szukamy winnych, szukamy rozwiązań – postawa projektowa i dialog w zespole
  • Zdolność organizacji do realizacji jej misji – projektowanie architektury korporacyjnej
  • Potrzeba biznesowa. Zbieranie wymagań biznesowych z użyciem narzędzi Coachingowych
  • Podsumowanie dnia

23.11.2018 (9.00-17.00) – Gra symulacyjna – Scrum po naszemu

  • Odtworzenie środowiska projektu realizowanego w Scrumie (w formie gry)
  • Wykorzystanie wiedzy z dnia poprzedniego
  • Udział w wydarzeniach scrumowych
  • Trening sytuacji projektowych
  • Rola SCRUM MASTERA w projekcie.

Wyjazd do Gdyni planowany jest 21.11 około godziny 16.00, wyjazd z Gdyni w 23.11 około godziny 18.00.
Projekt pokrywa następujące koszty związane z uczestnictwem w wizycie studyjnej:

  • przejazd na trasie Warszawa-Gdynia, Gdynia-Warszawa
  • hotel w Gdyni (2 noclegi) ze śniadaniami
  • 3 obiady
  • ubezpieczenie NNW

W trakcie warsztatów Studenci dowiedzą się, jak w firmie IBPM tworzy się rozwiązania biznesowe i zostaną zaproszeni do uczestnictwa w projektowych wydarzeniach zespołu developerskiego (Daily standup,Review, Retrospektywa). Następnie w podgrupach będą mieli okazję skonfrontować się z wyzwaniami w pracy zespołu scrumowego. Na koniec przewidziana jest formuła AMA (Ask Me Anything z WicePrezesem Robertem Izdebskim).

Aby wziąć udział w warsztatach należy zalogować się do Uczelnianego Banku Informacji (UBI), a następnie przesłać formularz zgłoszeniowy(zakładka: ZAPISY ON-LINE > zakładka: Kursy, szkolenia i certyfikaty > wybieramy: Wizyty studyjne, praktyki i szkolenia). 

Ilość miejsc jest ograniczona jedynie do 20 osób!

Weź udział

Rejestrować się mogą studenci ostatnich czterech semestrów studiów na kierunkach ITZ, Zarządzanie, Informatyka. O zakwalifikowaniu na wizytę będzie decydowała Komisja Kwalifikacyjna.

UWAGA: Prosimy bardzo o odpowiedzialne zapisywanie się na wyjazdy, szkolenia i warsztaty realizowane w ramach projektu. Niektóre koszty szkoła ponosi na 2-4 tygodni przez terminem realizacji imprezy. Dotyczy to między innymi zakupu biletów kolejowych, rezerwacji pokoju w hotelu czy obiadów. Rezygnacja z imprezy w ostatnich dniach przed jej rozpoczęciem oznacza w praktyce stratę poniesionych kosztów. Dlatego też zapisując się na daną imprezę prosimy o wcześniejsze upewnienie się, że w tym czasie będziecie Państwo mogli wziąć w niej udział. W krańcowym przypadku rezygnując z uczestnictwa w imprezie w ostatnim tygodniu przed jej rozpoczęciem prosimy o znalezienie na swoje miejsce zastępstwa. W przypadku nie znalezienia zastępstwa na zwolnione miejsce możemy być zmuszeni do obciążenia Państwa poniesionymi dotychczas przez uczelnię wydatkami związanym z Państwa udziałem w imprezie.

22

1

W dniach 08.11.2018 – 11.11.2018 w ramach Projektu nr. POWR.03.05.00-00-Z114/17-00  pt. „Zintegrowany Program Rozwoju Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania” odbędzie II edycja WARSZTATÓW FACYLITATORA – szkolenie, którego celem jest podniesienie kompetencji w zakresie prowadzenia efektywnych spotkań zespołu.

Warsztat facylitatora pozwala poznać najważniejsze mechanizmy rządzące pracą zespołową. Uczestnicy dowiadują się, jak poprowadzić spotkanie, aby skutecznie wesprzeć zespół w rozwiązaniu nawet bardzo złożonego i skomplikowanego problemu. Warsztaty wyposażają uczestników w zestaw umiejętności i narzędzi, przydatnych w skutecznym prowadzeniu spotkań facylitowanych. Jego celem jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia takich warsztatów, zwłaszcza w kontekście zarządzania projektami i procesem wytwórczym w środowisku IT, oraz nabycie umiejętności wykorzystania technik facylitacyjnych w codziennej pracy.

Czym jest facylitacja?

Facylitacja to podejście do prowadzenia spotkań zorientowanych na wypracowanie rozwiązania problemu przez zespoły. Wywodzi się ze środowiska IT i projektów deweloperskich. Osoba prowadząca takie spotkania – facylitator – wykorzystuje szereg technik, narzędzi i modeli służących podnoszeniu efektywności w osiągnięciu tego celu.

Facylitację stosuje się m.in. podczas spotkań zespołów projektowych (w tym zespołów pracujących w metodykach zwinnych), zespołów zarządzających (w ramach ustalania celów strategicznych), rady programów projektów czy podczas tzw. grup focusowych (w ramach projektów badawczych).

Facylitacja jest metodą prowadzenia spotkań, która skupia się na sposobach pracy zespołu. Dzięki zastosowaniu odpowiednich technik i narzędzi, efekty wypracowane przez zespół są wyższej jakości. Metoda facylitowania jest kompetencją wspierającą pracę:

  • trenerów biznesu
  • project managerów
  • Scrum Masterów
  • liderów i kierowników zespołów
  • zespołów pracujących w metodach zwinnych
  • wykładowców
  • osób pracujących w tzw. „turkusowych” organizacjach

Warsztat facylitatora

W ramach kursu „Warsztat Facylitatora” uczestnicy nabywają wiedzę oraz poznają techniki i narzędzia niezbędne do prowadzenia warsztatów facylitowanych zgodnie z modelem Iceberg Tony’ego Mann’a.

Model Iceberg® jest, stworzonym na bazie wieloletnich doświadczeń, międzynarodowym standardem prowadzenia spotkań facylitowanych, który znalazł uznanie w praktyce w wielu obszarach biznesu, szczególnie zaś w środowisku projektowym.

Podczas warsztatu zostaną poruszone m.in. takie tematy, jak:

  • model procesu Iceberg® Tony’ego Mann’a
  • formaty pracy z zespołami
  • „czerwone” i „zielone” myślenie: podstawowe role i odpowiedzialności w facylitowaniu zespołów
  • stopnie niepewności zadania i dojrzałości zespołu
  • przygotowanie się do facylitowania zespołu: umowa z klientem, tworzenie agendy, wybór sali i czasu
  • narzędzia i techniki do użycia podczas facylitowania zespołów: narzędzia procesu, zbieranie informacji, analiza danych, priorytetyzacja, podejmowanie decyzji, planowanie działań i wdrożenia
  • facylitowanie podczas projektu (w tym w zespołach pracujących w metodykach zwinnych), szkolenia, zajęć uczelnianych i spotkań

Uczestnicy zapoznają się ze zwinnym i tradycyjnym modelem zarządzania projektami dzięki zastosowaniu dwóch gier szkoleniowych:

  • Agile Game: Agile Warrior (gra wprowadzająca do zwinnego zarządzania projektami)
  • PRINCE2 Game: Wielkie Dionizje (gra wprowadzająca do kaskadowego zarządzania projektami)

Dzięki poznaniu metodyk zarządzania projektami, uczestnicy będą lepiej potrafili dostosować techniki facylitacji zespołów, tworzyć plany projektów oraz projektować spotkania.

Korzyści uczestniczenia w warsztacie

Uczestnicy po warsztacie:

  • zdobędą użyteczną wiedzę oraz praktyczne umiejętności pozwalające im prowadzić wysokiej jakości warsztaty facylitowane
  • poznają powody niskiej efektywności pracy zespołu oraz narzędzia redukujące te nieefektywności
  • wzbogacą swój portfel technik i narzędzi służących aktywizacji zespołów, podnoszenia poziomu ich współpracy i jakości komunikacji
  • podniosą efektywność pracy zespołów, w których będą stosować poznane na kursie metody

Międzynarodowe standardy

Szkolenia oparte na międzynarodowych standardach i metodykach powstają jako efekt pracy zbiorowej ekspertów z danej dziedziny z całego świata – wymieniają się oni doświadczeniami i tworzą oraz systematyzują podejścia, które sprawdzają się w praktyce danej gałęzi działalności, a następnie opracowują najbardziej wartościowe i sprawdzone rozwiązania oraz wiedzę tak by tworzyły spójną metodykę. Co za tym idzie szkolenia akredytowane oparte na międzynarodowych standardach różnią się od szkoleń dedykowanych szerszym zakresem wiedzy jaki jest w ich ramach przedstawiony, głębszym badaniem i analizą proponowanych rozwiązań oraz ujęciem danej dziedziny wiedzy w sposób kompleksowy umożliwiający jej łatwiejsze zastosowanie. Dodatkowo umożliwiają weryfikację i potwierdzenie zdobytej wiedzy poprzez certyfikację międzynarodową.

Przebieg warsztatów

Dzień I

Czas

Temat

Metody pracy

10:00 – 10:30

Wprowadzenie do szkolenia

Poznanie uczestników i ich oczekiwań, sporządzenie kontraktu z grupą.

10:30 – 11:00

Wprowadzenie do facylitacji; czym jest, do czego służy; prezentacja wyników badań „Hamburg research”

Zaprezentowanie wyników badań nad pracą zespołów i efektywnością prowadzonych spotkań. Powiązanie wyników badań z celem stosowania facylitacji.

11:00 – 12:00

Zadanie i Proces: czym są, ich powiązanie

Uczestnicy, na bazie ćwiczenia, przekonają się, że „zadanie” i „proces” są dwoma nierozłącznymi elementami osiągnięcia celu. Trener przeprowadzi ćwiczenie, które pokaże różnice pomiędzy tym, czym jest „zadanie” a tym, czym jest „proces”.

12:00 – 12:15

Przerwa kawowa

 

12:15 – 13:00

Stopnie niepewności zadania i dojrzałości zespołu

Na bazie ćwiczenia, uczestnicy doświadczą i dowiedzą się czym są stopnie niepewności zadania. Zostanie również zaprezentowana koncepcja dojrzałości zespołu.

13:00 – 14:00

Formaty: jak pracować z uczestnikami spotkań; Role w facylitacji (Lider zadania i facylitator)

Uczestnicy szkolenia poznają różnorodne formaty pracy z grupą. Dzięki ćwiczeniu poznają wady i zalety różnych formatów oraz wyciągną wnioski dotyczące opłacalności stosowania formatów.

W trakcie tej części zostaną wprowadzone również dwie role odpowiedzialne za efektywne przeprowadzenie spotkania: Lider Zadania oraz Facylitator.

14:00 – 15:00

Przerwa obiadowa

 

15:00 – 16:30

Proces Iceberg® Tony’ego Mann’a

MBTI (Myers – Briggs Type Indicator): czym jest, jak działa i jak wykorzystywać w pracy facylitatora

Autorskie badania Tony’ego Mann’a pokazują w jaki sposób funkcjonują zespoły. Dzięki skupieniu na 5 płaszczyznach działania zespołu można podnieść efektywność jego pracy. Znajomość tych płaszczyzn oraz metod pracy na każdej z nich pozwala facylitatorowi podnosić efektywność zespołu.

MBTI jest koncepcją wykorzystywaną podczas pracy na jednej z płaszczyzn (Różnice indywidualne) zgodnie z Modelem Iceberg. Znajomość koncepcji i umiejętność jej zastosowania w pracy jest niezbędna dla skutecznego facylitatora.

16:30 – 16:45

Przerwa kawowa

 

16:45 – 18:00

Narzędzia pracy facylitatora (modele, narzędzia, techniki)

Narzędzie pracy odnoszą się do różnorodnych technik stosowanych podczas warsztatów facylitowanych. Facylitator powinien je znać i płynnie się wśród nich poruszać, żeby odpowiednio facylitować zespół.

Trener zaprezentuje szereg technik i narzędzi, które podniosą kompetencje facylitacji uczestników.

Dzień II

Czas

Temat

Metody pracy

9:00 – 11:00

Ćwiczenie: Supermarket; samofacylitacja pracy zespołu

Uczestnicy będą mieli okazję zastosować poznane techniki w praktyce: podczas ćwiczenia, w którym sami siebie będą facylitować. Trener będzie pomagał uczestnikom dobierać narzędzia i techniki, żeby ćwiczenie przebiegło efektywnie.

11:00 – 11:15

Przerwa kawowa

 

11:45 – 12:30

Przegląd procesu zgodnie z modelem Iceberg®

Umiejętność analizy wykonanych działań w ramach facylitacji oraz wyciągnięcia wniosków na bazie pracy grupy jest kompetencją niezbędną do wspierania rozwoju zespołów. Uczestnicy nabędą tę kompetencję na bazie ćwiczenia w trakcie szkolenia.

12:30 – 13:15

Przerwa obiadowa

 

13:15 – 14:00

Model Organizacji Process Iceberg®

Trener zaprezentuje przeniesienie koncepcji Iceberg odnoszącej się do pracy zespołu na pracę i funkcjonowanie organizacji. Model Oraganizacji Iceberg wskazuje najważniejsze obszary, w których facylitowanie pracy przyniesie największe korzyści. Na bazie dyskusji i ćwiczenia uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób należy wspierać organizację w powyższych obszarach.

14:00 – 16:00

Agile Game: Agile Warrior – zwinne podejście do zarządzania projektami

Znajomość zwinnego podejścia do zarządzania projektami w dzisiejszych czasach jest niezbędne do funkcjonowaniu w zespołach IT. W trakcie warsztatu uczestnicy zrozumieją najważniejsze aspekty działania w zwinnym środowisku oraz, dzięki temu, nabędą kompetencje umożliwiające wspieranie zespołów pracujących z nowoczesną technologią (informatycy i programiści).

16:00 – 16:15

Przerwa kawowa

 

16:15 – 18:00

Wykorzystanie technik facylitacji w zwinnym zarządzaniu projektami – praca w zespołach; Element projektu: „Instrukcja postępowania facylitatora w zarządzaniu projektami”.

W trakcie szkolenia uczestnicy będą mieli za zadanie wykonać Instrukcję postępowania facylitatora w zarządzaniu projektami. Efektem zadania mają być spisane podpowiedzi i działania, które należy wykonać, żeby podnieść prawdopodobieństwo sukcesu w realizacji projektu.

Zadanie będzie wielopłaszyznowe. Uczestnicy będą analizować sytuację organizacji i projektów zarządzanych kaskadowo i zwinnie. Pierwszym krokiem będzie skupienie się uczestników na zwinnych projektach.

Dzień III

Czas

Temat

Metody pracy

9:00 – 11:30

PRINCE2 Game: Wielkie Dionizje – wprowadzenie do kaskadowego zarządzanie projektami

Na podstawie rozgrywki gry szkoleniowej, uczestnicy zapoznają się z tradycyjnym sposobem zarządzania projektami. Dzięki temu szkolenie będzie w stanie zaprezentować możliwie pełne spektrum zastosowania metod facylitacji we wspieraniu organizacji.

11:30 – 11:45

Przerwa kawowa

 

11:45 – 12:45

Kaskadowe zarządzanie projektami a zwinne zarządzanie projektami

Porównanie obu metod zarządzania projektami będzie podstawą do stworzenia przez uczestników drugiej części ich projektu w trakcie szkolenia.

12:45 – 13:30

Przerwa obiadowa

 

13:30 – 15:00

Wykorzystanie technik facylitacji w kaskadowym zarządzaniu projektami – praca w zespołach. Element projektu: „Instrukcja postępowania facylitatora w zarządzaniu projektami”.

Wykonanie drugiej części Instrukcji facylitatora. Ta część zadania będzie dotyczyć kaskadowego zarządzania projektami.

15:00 – 15:15

Przerwa kawowa

 

15:15 – 17:00

Prezentacja projektów, dyskusja nad projektami, doprecyzowanie projektów.

Zespoły zaprezentują efekty swoich prac. Trener zachęci uczestników do zastanowienia się nad metodami pracy oraz stworzeniem listy potencjalnych tematów, na które facylitator powinien zwrócić szczególną uwagę.

Dzień IV

Czas

Temat

Metody pracy

9:00 – 9:45

Planowanie w zespołach warsztatu facylitowanego na bazie stworzonych projektów;

Świadomość i kompetencja wynajdowania tematów i obszarów, w których facylitator może usprawnić pracę organizacji jest krytyczna. Konieczne jest jednak rozszerzenie tych kompetencji o samo projektowanie i prowadzenie warsztatów facylitowanych.

Na podstawie Case Study zaprojektowanych przez trenera, uczestnicy w zespołach zaprojektują swój warsztat facylitowany i będą mieli okazję do spróbowania samodzielnego poprowadzenia takiego warsztatu.

9:45 – 10:00

Przerwa kawowa

 

10:00– 12:00

Próbka przeprowadzenia warsztatu facylitowanego – zespół I

 

12:00 – 12:45

Przerwa obiadowa

 

12:45 – 14:45

Próbka przeprowadzenia warsztatu facylitowanego – zespól II

 

14:45 – 15:00

Przerwa kawowa

 

15:00 – 17:00

Próbka przeprowadzenia warsztatu facylitowanego – zespół III

 

Warsztaty odbędą się w hotelu Ozorkowie k. Łodzi. Wyjazd na warsztaty planowany jest na czwartek,  8.11.2018 około godziny 7.00 spod budynku Uczelni , a powrót w niedzielę 11.11.2018 około 18.00. Projekt pokrywa następujące koszty związane z uczestnictwem w wizycie studyjnej:

  • Transport do ośrodka konferencyjnego oddalonego od Warszawy około 100 km i powrót do Warszawy.
  • 3 noclegi w ośrodku konferencyjnym ze śniadaniami
  • 4 obiady + przerwy kawowe
  • ubezpieczenie NNW

Aby wziąć udział w warsztatach należy zalogować się do Uczelnianego Banku Informacji (UBI), a następnie przesłać formularz zgłoszeniowy (zakładka: ZAPISY ON-LINE > zakładka: Kursy, szkolenia i certyfikaty > wybieramy: Szkoła letnia 

Rejestrować się mogą studenci ostatnich czterech semestrów studiów wszystkich kierunków WIT. O zakwalifikowaniu na wizytę będzie decydowała Komisja Kwalifikacyjna.

11

W dniach 26.09.2018 -28.09.2018 w ramach Projektu nr. POWR.03.05.00-00-Z114/17-00  pt. „Zintegrowany Program Rozwoju Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania” odbędzie się wizyta studyjna studentów WIT w firmie IBPM S.A. w Gdyni. IBPM  S.A. jest zespołem ponad 50 doświadczonych analityków, architektów i projektantów realizujących projekty w oparciu o systemy BPM&ODM, ESB, ECM, BI&BigData. Firma posiada status Partnera IBM poziom Gold.

Program wizyty obejmuje prezentację działalności firmy oraz warsztaty dla studentów realizowane przez doświadczonych przedstawicieli firmy.
Planowany harmonogram i tematyka zajęć wygląda następująco:

27.09.2018 (9.00-17.00) – wykłady i warsztaty

  • Prezentacja firmy – Kim jesteśmy, czym się zajmujemy Nasze doświadczenie Agile vs inne metodyki. Specyfika klientów z jakimi pracujemy
  • Nie szukamy winnych, szukamy rozwiązań – postawa projektowa i dialog w zespole
  • Zdolność organizacji do realizacji jej misji – projektowanie architektury korporacyjnej
  • Potrzeba biznesowa. Zbieranie wymagań biznesowych z użyciem narzędzi Coachingowych
  • Podsumowanie dnia

28.09.2018 (9.00-17.00) – Gra symulacyjna – Scrum po naszemu

  • Odtworzenie środowiska projektu realizowanego w Scrumie (w formie gry)
  • Wykorzystanie wiedzy z dnia poprzedniego
  • Udział w wydarzeniach scrumowych
  • Trening sytuacji projektowych
  • Rola SCRUM MASTERA w projekcie.

Wyjazd do Gdyni planowany jest 26.09 około godziny 16.00, wyjazd z Gdyni w 28.09 około godziny 18.00.
Projekt pokrywa następujące koszty związane z uczestnictwem w wizycie studyjnej:

  • przejazd na trasie Warszawa-Gdynia, Gdynia-Warszawa
  • hotel w Gdyni (2 noclegi) ze śniadaniami
  • 3 obiady
  • ubezpieczenie NNW

W trakcie warsztatów Studenci dowiedzą się, jak w firmie IBPM tworzy się rozwiązania biznesowe i zostaną zaproszeni do uczestnictwa w projektowych wydarzeniach zespołu developerskiego (Daily standup,Review, Retrospektywa). Następnie w podgrupach będą mieli okazję skonfrontować się z wyzwaniami w pracy zespołu scrumowego. Na koniec przewidziana jest formuła AMA (Ask Me Anything z WicePrezesem Robertem Izdebskim).

Aby wziąć udział w wizycie studyjnej należy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny pod adresem: www.wit.edu.pl/projekt-zpr/rejestracja.
Ilość miejsc jest ograniczona do 20 osób!
Rejestrować się mogą studenci ostatnich czterech semestrów studiów na kierunkach ITZ, Zarządzanie, Informatyka. O zakwalifikowaniu na wizytę będzie decydowała Komisja Kwalifikacyjna.

Weż udział

W dniach 13.09.2018 – 16.09.2018 w ramach Projektu nr. POWR.03.05.00-00-Z114/17-00  pt. „Zintegrowany Program Rozwoju Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania” odbędą WARSZTATY DESIGN THINKING – szkolenie, którego celem jest podniesienie kompetencji.

Design thinking to metodyka, która w ostatnich latach jest coraz częściej wykorzystywana przez organizacje różnego szczebla w procesie tworzenia innowacyjnych projektów. Warsztaty są oparte o Model Double Diamond (twórca: Design Council UK) w 4 fazach tworzenia innowacji: odkrywanie, definiowanie, tworzenie, dostarczanie. Uczestnik warsztatów przejdzie przez każdą z faz, tworząc finalne rozwiązanie w formie prototypu (fizyczna forma – offline lub digital) przedstawionego grupie i przedstawicielom jury.
Podczas warsztatów trenerzy-facylitatorzy, doświadczeni konsultanci z firmy Socjomania stosują szereg narzędzi przedstawiających kreatywne metody identyfikowania problemów – wyzwań projektowych, generowania pomysłów, customer journey (ścieżek użytkownika) oraz atrakcyjne warsztaty z prototypowania za pomocą narzędzi digital (aplikacje mobilne, mockupy, etnografia mobilna). Uczestnik zostanie postawiony przed kilkoma wyzwaniami, a podczas pracy grupowej będzie miał okazję nauczyć się różnorodnych, nowoczesnych form komunikacji.
„Zakochaj się w problemie – nie w rozwiązaniu!” Takie podejście przedstawia metodyka design thinking. To dzięki takiej taktyce na rynku pojawiają się m.in. nowe projekty i inicjatywy marek takich jak Google, Lego, Walt Disney, Ikea (przykład: Ikea Lublin), Nokia, Nivea i wiele innych.
Korzyści uczestniczenia w warsztacie
Uczestnicy po warsztacie:
•    zdobędą użyteczną wiedzę oraz praktyczne umiejętności pozwalające im prowadzić wysokiej jakości
•    procesy tworzenia innowacyjnych usług i produktów
•    nauczą się wykorzystania kreatywnych i strategicznych narzędzi komunikacji nowych marek i usług
•    wzbogacą swoją znajomość narzędzi badawczych, analitycznych, komunikacyjnych i prototypowania w kontekście tworzenia innowacji
•    podniosą efektywność pracy zespołów i swoje umiejętności komunikacyjne
Warsztaty przygotowują do pracy:
•    w zespołach komunikacji, strategii, marketingu
•    w działach IT współpracujących z project i product managerami
•    na stanowiskach brand i junior brand managerów
•    na stanowiskach liderów zmiany w organizacjach, działach innowacji,
•    projektowania usług, UX
Zapraszamy do poznania metodyki i nauki nowoczesnego podejścia do tworzenia innowacyjnych usług i produktów.


 

Poznaj główne trenerki projektu:
Katarzyna:  https://www.linkedin.com/in/mlynarczykkatarzyna/
Martyna:  https://www.linkedin.com/in/martynatarnawska/

 

Przebieg warsztatów
Dzień I
Czas    Temat
9.00 – 9.20    Ogłoszenie wyzwania projektu innowacji dla uczestników w formie interaktywnej zagadki
9.20 – 10.30    Warsztaty wprowadzające w kulturę pracy w metodyce design thinking, wyjaśnienie pojęć, organizacja podzespołów (formuła kafeteryjna)
10.30 -11.00    4 fazy tworzenia innowacji: odkrywanie, definiowanie, tworzenie, dostarczanie
11.00 – 13.00    Faza odkrywania: Definiowanie problemów związanych z wyzwaniem, formułowanie grup projektowych (ćwiczenie komunikacyjne Benny Hill sorting)
13.00 – 14.00    Lunch
14.00 – 14.30    Faza definiowania: Praca grupowa – organizacja, przygotowanie i wybór narzędzi pracy (specjalny pakiet narzędziowy dla każdego z uczestników)
14.30 -15.30    Przedstawienie pierwszych wyników prac w grupach, I sesja feedbackowa
15.30 – 16.00    Ćwiczenie komunikacyjne – rozwój kompetencji interpersonalnych, umiejętność pracy w zespole i przygotowanie do dnia II

Dzień II
Czas    Temat
9.00 – 9.15    Odprawa zespołów: przygotowanie do kolejnych faz design thinking, przedstawienie szablonu prezentacji projektu
9.15-10.00    Pokaz inspiracyjnych przykładów działalności firm wykorzystujących metodykę design thinking
10.00 – 13.00    Faza definicji i empatyzacji: Research/Badania – wybrane formy generowania danych do ogłoszonego wyzwania (przykłady metod badań online i offline)
11.30 – 15.30    Faza definicji : Określenie person, mapa empatii, customer journey (mapa ścieżki odbiorcy pomysłu innowacji)
13.00 – 14.00    Lunch
11.30 – 15.30    Faza definicji : Określenie person, mapa empatii, customer journey (mapa ścieżki odbiorcy pomysłu innowacji) cd.
15.30 – 16.00    Czas na tworzenie prezentacji projektu

Dzień III
Czas    Temat
9.00 – 9.15    Odprawa zespołów: przygotowanie do kolejnych faz design thinking, możliwość uzyskania feedbacku od grup (prezentacje projektowe, wyniki prac)
09.15 – 10.00    Ćwiczenie integracyjne (cała grupa)
10.00 – 11.30    Faza definicji: Wywiady terenowe dla walidacji podjętych założeń (praca grupowa)
11.30 – 13.00    Faza tworzenia: Ideacja – generowanie rozwiązań – przedstawienie 4 sposobów ideacji (techniki burzy mózgów) i wybór metody przez grupy
13.00 – 14.00    Lunch
14.00 – 15.30    Faza tworzenia: Prototypowanie  – prototypy rozwiązań
15.30 – 16.00    Czas na tworzenie prezentacji projektu

Dzień IV
Czas    Temat
9.00 – 9.30    Podsumowanie projektu, wskazówki dotyczące finalnych prezentacji
9.30 – 10.00    Czas na dopracowanie prezentacji projektu
10.15 – 13.00    Prezentacje projektów wraz z oceną, program grywalizacji, nagrody dla uczestników
13.00 -14.00    Lunch
14.00 – 16.00    Podsumowanie projektu, wskazówki dalszego wdrażania pomysłów innowacji, oficjalna gala zamknięcia Szkoły Letniej

Wyjazd na warsztaty planowany jest na czwartek,  13.09.2018 około godziny 6.40 z dworca Warszawa Centralna, a powrót w niedzielę 16.09.2018 około 18.00. Projekt pokrywa następujące koszty związane z uczestnictwem w wizycie studyjnej:
•    Transport do Krakowa i powrót do Warszawy.
•    3 noclegi w hotelu ze śniadaniami
•    4 obiady + przerwy kawowe
•    ubezpieczenie NNW

 
 

Weż udział

W dniach 06.09.2018 – 09.09.2018 w ramach Projektu nr. POWR.03.05.00-00-Z114/17-00  pt. „Zintegrowany Program Rozwoju Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania” odbędą WARSZTATY FACYLITATORA – szkolenie, którego celem jest podniesienie kompetencji w zakresie prowadzenia efektywnych spotkań zespołu. 

Warsztat facylitatora pozwala poznać najważniejsze mechanizmy rządzące pracą zespołową. Uczestnicy dowiadują się, jak poprowadzić spotkanie, aby skutecznie wesprzeć zespół w rozwiązaniu nawet bardzo złożonego i skomplikowanego problemu. Warsztaty wyposażają uczestników w zestaw umiejętności i narzędzi, przydatnych w skutecznym prowadzeniu spotkań facylitowanych. Jego celem jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia takich warsztatów, zwłaszcza w kontekście zarządzania projektami i procesem wytwórczym w środowisku IT, oraz nabycie umiejętności wykorzystania technik facylitacyjnych w codziennej pracy. 

Czym jest facylitacja? 
Facylitacja to podejście do prowadzenia spotkań zorientowanych na wypracowanie rozwiązania problemu przez zespoły. Wywodzi się ze środowiska IT i projektów deweloperskich. Osoba prowadząca takie spotkania – facylitator – wykorzystuje szereg technik, narzędzi i modeli służących podnoszeniu efektywności w osiągnięciu tego celu. Facylitację stosuje się m.in. podczas spotkań zespołów projektowych (w tym zespołów pracujących w metodykach zwinnych), zespołów zarządzających (w ramach ustalania celów strategicznych), rady programów projektów czy podczas tzw. grup focusowych (w ramach projektów badawczych). Facylitacja jest metodą prowadzenia spotkań, która skupia się na sposobach pracy zespołu. Dzięki zastosowaniu odpowiednich technik i narzędzi, efekty wypracowane przez zespół są wyższej jakości. Metoda facylitowania jest kompetencją wspierającą pracę:

  • trenerów biznesu
  • project managerów
  • Scrum Masterów
  • liderów i kierowników zespołów
  • zespołów pracujących w metodach zwinnych
  • wykładowców
  • osób pracujących w tzw. „turkusowych” organizacjach

Warsztat facylitatora 
W ramach kursu „Warsztat Facylitatora” uczestnicy nabywają wiedzę oraz poznają techniki i narzędzia niezbędne do prowadzenia warsztatów facylitowanych zgodnie z modelem Iceberg Tony’ego Mann’a. Model Iceberg® jest, stworzonym na bazie wieloletnich doświadczeń, międzynarodowym standardem prowadzenia spotkań facylitowanych, który znalazł uznanie w praktyce w wielu obszarach biznesu, szczególnie zaś w środowisku projektowym. Podczas warsztatu zostaną poruszone m.in. takie tematy, jak:

  • model procesu Iceberg® Tony’ego Mann’a
  • formaty pracy z zespołami
  • „czerwone” i „zielone” myślenie: podstawowe role i odpowiedzialności w facylitowaniu zespołów
  • stopnie niepewności zadania i dojrzałości zespołu
  • przygotowanie się do facylitowania zespołu: umowa z klientem, tworzenie agendy, wybór sali i czasu
  • narzędzia i techniki do użycia podczas facylitowania zespołów: narzędzia procesu, zbieranie informacji, analiza danych, priorytetyzacja, podejmowanie decyzji, planowanie działań i wdrożenia
  • facylitowanie podczas projektu (w tym w zespołach pracujących w metodykach zwinnych), szkolenia, zajęć uczelnianych i spotkań

Uczestnicy zapoznają się ze zwinnym i tradycyjnym modelem zarządzania projektami dzięki zastosowaniu dwóch gier szkoleniowych:

  • Agile Game: Agile Warrior (gra wprowadzająca do zwinnego zarządzania projektami)
  • PRINCE2 Game: Wielkie Dionizje (gra wprowadzająca do kaskadowego zarządzania projektami)

Dzięki poznaniu metodyk zarządzania projektami, uczestnicy będą lepiej potrafili dostosować techniki facylitacji zespołów, tworzyć plany projektów oraz projektować spotkania. 

Korzyści uczestniczenia w warsztacie 
Uczestnicy po warsztacie:

  • zdobędą użyteczną wiedzę oraz praktyczne umiejętności pozwalające im prowadzić wysokiej jakości warsztaty facylitowane
  • poznają powody niskiej efektywności pracy zespołu oraz narzędzia redukujące te nieefektywności
  • wzbogacą swój portfel technik i narzędzi służących aktywizacji zespołów, podnoszenia poziomu ich współpracy i jakości komunikacji
  • podniosą efektywność pracy zespołów, w których będą stosować poznane na kursie metody

Międzynarodowe standardy 
Szkolenia oparte na międzynarodowych standardach i metodykach powstają jako efekt pracy zbiorowej ekspertów z danej dziedziny z całego świata – wymieniają się oni doświadczeniami i tworzą oraz systematyzują podejścia, które sprawdzają się w praktyce danej gałęzi działalności, a następnie opracowują najbardziej wartościowe i sprawdzone rozwiązania oraz wiedzę tak by tworzyły spójną metodykę. Co za tym idzie szkolenia akredytowane oparte na międzynarodowych standardach różnią się od szkoleń dedykowanych szerszym zakresem wiedzy jaki jest w ich ramach przedstawiony, głębszym badaniem i analizą proponowanych rozwiązań oraz ujęciem danej dziedziny wiedzy w sposób kompleksowy umożliwiający jej łatwiejsze zastosowanie. Dodatkowo umożliwiają weryfikację i potwierdzenie zdobytej wiedzy poprzez certyfikację międzynarodową. 

Wyjazd na warsztaty planowany jest na czwartek,  6.09.2018 około godziny 8.00 spod budynku Uczelni , a powrót w niedzielę 9.09.2018 około 18.00. Projekt pokrywa następujące koszty związane z uczestnictwem w wizycie studyjnej:

  • Transport do ośrodka konferencyjnego oddalonego od Warszawy około 100 km i powrót do Warszawy
  • 3 noclegi w ośrodku konferencyjnym ze śniadaniami
  • 4 obiady + przerwy kawowe
  • ubezpieczenie NNW

Aby wziąć udział w warsztatach należy zalogować się do Uczelnianego Banku Informacji (UBI), a następnie przesłać formularz zgłoszeniowy(zakładka: ZAPISY ON-LINE > zakładka: Kursy, szkolenia i certyfikaty > wybieramy: Wizyty studyjne, praktyki i szkolenia). Ilość miejsc jest ograniczona jedynie do 20 osób!

Rejestrować się mogą studenci ostatnich czterech semestrów studiów wszystkich kierunków WIT. O zakwalifikowaniu na wizytę będzie decydowała Komisja Kwalifikacyjna.

Weż udział